Monday, November 1, 2010

ikhlaskah aku ini??...

Sebagaimana firman Allah SWT di dalam hadis Qudsi yang bermaksud :-

“Sudah pastilah kecintaan-KU itu untuk orang-orang yang saling ziarah menziarahi kerana AKU. Sudah pasti pula kecintaan-KU untuk orang yang saling cinta menyintai kerana AKU, sudah pasti pula kecintaan-KU kepada orang-orang yang saling bantu membantu kerana AKU. Juga sudah pastilah kecintaan-KU untuk orang yang saling tolong menolong kerana AKU.” -Riwayat Ahmad dan Hakim.

ya ALLAH jadikan hambamu ini seorang yang ikhlas beramal keranamu...

ya ALLAH jadikan hambamu ini seorang yang ikhlas dalam menuruti sunnah kekasihmu dan jantung hati umatmu iaitu Rasullullah SAW....

ya ALLAH jadikan hambamu ini seorang yang ikhlas dalam berbakti kepada kedua ibu bapa yang telah melahirkan dan medidik sehingga mampu berdiri dengan sendiri berkat bantuanmu ya ALLAH.

ya ALLAH jadikan hambamu ini seorang sahabat kepada muslim yang lain dengan ikatan ukhhuwwah islamiyyah dengan hati yang tulus ikhlas keranamu ya ALLAH...

ya ALLAH jadikan hambamu ini ikhlas dalam mencintai pasangannya dengan terbinanya baitul muslim untuk meramaikan umatmu ya ALLAH...

hambamu hanya mampu berusaha dan berdoa untuk mencapai keihlasan kepadamu ya ALLAH..

Redhailah hambamu yang lemah dan kerdil di dunia ini...

“Ikhlas adalah satu rahsia dalam rahsia-rahsia-Ku. Aku titiskan ia dalam hati hamba-hambaku yang Aku mangasihinya” -(Riwayat Abu Hasan Al Basri)

Ya ALLAH...jadikan hambamu ini hamba yang termasuk dalam golongan yang engkau kasihi...
amin...




No comments:

Post a Comment