Monday, August 6, 2012

Emas yang bermakna ialah usaha yang tidak pernah padam.


Lee Chong Wei....
sandaran utama pingat emas negara telah tumpas di tangan seteru utamanya iaitu Lin Dan.
Walaupun tewas tapi Chong Wei telah memberi tentangan yang sengit kepada Lin Dan tidak seperti di Beijing yang menyaksikan beliau tewas dengan mudah.
Terdapat beberapa sisi kebaikan daripada Chong Wei yang dapat kita ambil sebagai contoh terutamanya yang bergelar atlet dan rakyat Malaysia. Pbeliau ialah pertama sekali perkara positif yang kita boleh lihat daripada beliau ialah riak muka yang tenang di gelanggang sama ada ketinggalan atau sedang mendahului lawan. Tiada unsur-unsur provokasi kepada lawan dan lain-lain. Selain itu kita boleh lihat Chong wei juga seorang pemain yang sangat menghormati jurulatih beliau. Kita boleh lihat bagaimana "chemistry" beliau dengan Misbun Sidek yang telah banyak membantu Chong Wei meningkatkan prestasi beliau sehingga hari ini walaupun telah bertukar jurulatih lain.
Chong Wei juga sedikit sebanyak membatu menyemarakkan semangat perpaduan dalam kalangan rakyat Malaysia yang bersatu hati menyokong beliau tidak kira bangsa dan keturunan.
Semoga akan ada pelapis yang dapat menggantikan wira Badminton negara ini. Walaupun hanya kilauan perak tetapi usahamu ibarat emas yang berkilau buat negara.
Tahniah Chong Wei!!

No comments:

Post a Comment