Tuesday, June 25, 2013

Master atau tidak???

Alhamdulillah… secara tidak rasmi aku telah menamatkan pengajian Sarjana Muda di UPSI. Hanya transkrip dan keputusan peperiksaan sahaja yang belum aku terima. Saat sahabat-sahabat lain bergembira kerana tamat pengajian, akan tetapi aku masih dalam dilema. Tak seceria mereka, tak juga bersedih. Aku merasakan tanggungjawab masih belum berakhir di sini. Adik-adik usrah masih lagi mencari keyakinan diri, diri ini pula masih lagi dahagakan ilmu dan pengalaman. Aku masih teringat saat aku menjejak ke UPSI. Master dan PHD menjadi idaman aku , walaupun hanya angan-angan ketika itu tetapi lama kelamaan menjadi azam dalam diri.
Perkara ini menjadi dilema kembali apabila aku ditawarkan biasiswa KPM. Perasaan ingin menerima atau menolak biasiswa itu kerana Master benar-benar menghambat diri ini. Alhamdulillah, sekali lagi ALLAH memberi keyakinan kepada diri ini untuk menerima tawaran tersebut.

Apabila tamat belajar, masalah ini terus menghambat diri ini. Perasaan sentiasa berbolak balik untuk membuat keputusan. Ya ALLAH , bantu hambamu ini untuk membuat keputusan...

No comments:

Post a Comment