Monday, May 4, 2015

1.55 a.m...esok dapat relief sebab latihan hoki Msspk.

Sebenarnya aku tak suka sangat relief kelas- tapi inilah tugasku sebagai pendidik, akademik aku perlu jaga dan kokurikulum juga perlu aku ambil perhatian dan peduli. Aku tak macam cikgu lain- balik ke rumah ikut waktu, aku balik ke rumah tak tentu. selalunya aku pulang lewat petang dan kadang-kadang balik malam kalau ada usrah dengan teman dan juga meeting dengan organisasi. Begitulah kehidupanku- ada masa aku suka dengan kehidupan ini, ada masa aku rasa letih tapi inilah hakikat sebagai seorang pengembara dunia yang sementara ini.
aku suka masuk kelas. Dalam kelas aku suka bercerita, beramah mesra dengan pelajar, bergurau, dan paling penting mengajar. Tapi aku tak suka terikat dengan silibus,..sebab ini menyekat aku untuk menghurai setiap  fakta sejarah yang aku tahu. Keterikatan ini menyebabkan kaedah pengajaran aku jadi terhad...skema...dan tak menarik.
Hoki..minggu lepas orang semua balik ke kampung, bercuti ke dalam dan luar negara. Tapi aku...
aku masih di dalam dewan menjadi jurulatih, aku suka...kerana itu minatku sejak dari kecil. Hari itu aku dan budak berjaya dapat tempat keempat walaupun mereka layak untuk johan.
Apa yang aku merapu malam-malam ni.
Kertas sejarah baru aku edit...dan bebudak kelas kalau tak baca apa yang aku ajar memang nak kena leter...hmmm.. adios..

No comments:

Post a Comment