Wednesday, August 5, 2015

Mengajar Adalah Jiwaku.

Setelah balik daripada kelas 1 Jambu, aku pun duduk sambil merenung kertas peperiksaan yang masih belum habis ditanda. Saat ini juga aku sempat mendengar makcik-makcik di sekeliling bersembang pasal tudung, lauk jamuan hari raya, gosip artis, masalah pelajar, masalah anak dan lain-lain. Hmm...aku masih di meja sambil memikirkan perkara apa yang patut dibuat dahulu. Ah..bulan ini merupakan bulan yang paling sibuk sekali. Ada macam-macam program sekolah yang perlu diselesaikan dan dajalankan dengan lancar. Sebenarnya aku lebih suka masuk ke kelas, mengajar, bergurau dengan murid, melukis dan berbincang isu-isu semasa dengan pelajar. Kelas adalah jiwaku...aku sekarang seperti merasakan diriku ini seperti jurulatih sukan sepenuh masa, kerani, dan ajk program. Aku lebih suka memfokuskan diriku ini di dalam kelas. aku merasakan diriku ini terganggu dengan program-program di luar kelas.

No comments:

Post a Comment