Wednesday, December 30, 2015

Ibarat sebiji kek resipi rahsia

Saat aku menulis ini sebenarnya aku sedang melepaskan  segunung emosi yang ditujahkan ke papan kekunci  computer. Saat ini juga metacarpals dan phalanges diikat erat oleh intrinsic muscle, lumbrical dan interossei tanda kegeraman yang terpendam di dalam hati. Bahasa penulisan aku juga bertukar daripada melankolik kepada kegeraman.

Dah la..aku nak tukar gaya penulisan. Nak jugak tulis gaya hipster.
Marah sebab apa?

Petang tadi aku berjalan seseorang di Parade, tiba-tiba ternampak la sorang budak ni, rasanya macam kenal. Oh…memang  kenal…budak kelas  2 ###$%% . Dengan siapa pulak dia pegang tangan tu?? Hmm. Nak sangka baik abang dia tapi…aku jalan dengan adik aku pun tak pernah pegang tangan. Aku rasa boyfren dia kot. Sah la tu.

Budak-budak…meh sini aku nak bagitau.
Korang rasa relationship tu kekal ka?
Sampai ke jinjang pelamin ka?
Yang paling penting sekali halal ka?

Serius aku bagitau kat korang, berdasarkan pengalaman aku dengan kawan-kawan macam tu., depa tak kan kekal lama yang ada pun mungkin 5/100 kot. Pasal henfon boleh break, pasal kerja sekolah boleh break dan macam-macam lagi la. Yang lelaki hanya nak ambil kesempatan je…yang perempuan pulak sebab dengki kawan lain ada boyfren.. Poin aku bukan pasal punca break ni.

Adeii…..mat rempit ni bising-bising pulak kat tepi jalan ni…ganggu aku nak menulis je.!!! Shuhhh…main jauh-jauh!!!

Ok sambung pasal poin tadi…

Korang rasa halal tak hubungan yang pegang-pegang tangan, duduk rapat-rapat. Mestilah tak halal bro and sis!! Allah tak redha hubungan macam tu.
Lagi satu..agak-agak korang rasa, bakal suami/isteri korang nanti, bila korang dah cukup matang dan dah kahwin, redha tak isteri/suami dia dah disentuh dibelai oleh orang lain???
Confirmlah tak redha!!!! Aku berani potong kuku la !!!!

Meh sini aku nak bagi analogi/metafora/meteora ehh…tu lagu linkin park..haha..
Analogi sebenarnya macam ni.

Korang seperti sebiji kek rahsia resipi. Asalnya cantik mulus, berkrim dan berhiasi. Tiba-tiba ada orang ramas, kacau, gaul dengan tangan dia..dah la tak basuh tangan!!! Haisshhhh.
Lepas tu korang/kek tadi nak dijamu kepada orang VVVVVVIP dalam dunia ni. Agak-agak VVVVVIP  tu nak makan tak kek tadi…dah la Nampak kena ramas,gaul dengan tangan kotor tu.
Konfirmlah tak mau makan.!!!! Aku berani gunting rambut aku bila dah panjang sikit!!!!!
Tetapi..*bayangkan aku cakap dengan nada yang menusuk kalbu *

Jika kek tadi cantik, mulus, suci…aku gerenti VVVVIP dalam dunia ni AKA bakal pasangan korang nanti akan lebih bertuah dan menghargai korang sepenuh hatinya. *harap dia pun sama macam korang* yakinlah lelaki yang baik untuk perempuan yang baik, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik.

Huh…

Weii…aku nasihat ni bukan nak suruh korang baca…aku pun tulis bukan nk suruh korang baca. Kalau dah terbaca dan sentap…aku harap Korang berubah la.  Dapat sikit pahala kat aku. Aku saja tulis nak lepas geram je. Sebab tempat ni ibarat luahan hati aku sejak dari dulu lagi. Aku pun nak kata baik macam malaikat pun idak jugak. Kita sama je…manusia biasa..ada dosa da nada pahala. Zaman sekolah dulu tanyalah apa band underground yang aku tau, tanyalah band inggeris yang aku dengar muziknya…oasis, nirvana, coldplay, the killers, keane…banyak lagi la…korang apa tau!!!

Tapi Alhamdulillah walau rocker dan underground aku masa dulu…ALLAH masih jaga hati ini untuk bakal zaujah*aku pun tak tau sapa*  sampai sekarang….insyaallah..**sekarang tak rocker dah***

Ehh…kenapa lagu Keane-everybody s changing kat laptop ni tiba-tiba hang pulak.


Aku dah meluahkan poin-poin aku kat atas tu. Hari ni bahasa tulisan aku macam pasar ikan. Sebab geram punya pasal. Aku tak suka menulis bahasa ni tapi kadang-kadang tertulis jugak.
***woi…nak naik motor pi la dalam mimpi…jangan memekak kat tepi rumah aku ni!!!!!!

Yang benar dan berazam = Azam hafizi

No comments:

Post a Comment