Sunday, March 9, 2014

Kembara lagi...sedikit catatan untuk muslimah...

pagi tadi aku mengembara seorang diri dari tanjung malim ke sebuah destinasi rahsia. Aku menunggang motor sambil memakai jaket lusuh dan berkasut "jazz star" yg agak season. Sedang aku memecut, diri ini teringat kenangan silam di TM sambil lirik lagu "switchfoot-this is home" bermain-main di minda. Aku kemudian singgah di stesen minyak untuk berehat sebentar sebelum kembali menyambung perjalanan yang jaraknya masih 100 km lagi..huh..
Tiba-tiba, sebuah kereta suzuki swift berhenti untuk mengisi minyak. Kemudian, dari dalam perut kereta keluar seorang gadis yang berpakaian trendy dan stailo. 


Hendak dijadikan cerita, tiba-tiba dtg pula sebuah van untuk mengisi minyak. Van itu dipenuhi anak muda yang mungkin hendak pi berkelah kat mana2.
wow...awek cun...!! kedengaran sorakan dan jeritan dari perut van ke arah gadis tadi.
haii...!!!


boleh berkenalan!!!!...hahaha...sambil gelak berdekah dekah.
suasana agak bising dengan gadis tadi tak tentu arah disapa sebegitu.
hai adik manis boleh berkenalan. sapa bangla pam.(hanya rekaan semata2)

aku bermonolog sendirian..
kalau hang pakai pakaian muslimah, gerenti hang tak kena kacau mcm tu.
Pakaian yang labuh ibarat perisai bagi seorang muslimah. Aku percaya, pemuda tadi tak berani nak tegur apatah lagi untuk disapa mcm tadi.
(mcm ayat dlm novel fatimah sharha pulak)

selepas..mengisi minyak...van tadi masih terlolong dan terpekik sambil mengurat si gadis tadi tanpa ada rasa malu.

aku pun berlalu dengan motor buruk lagenda 110zr (legend di area TM) menuju ke destinasi sambil lagu "muslimah" dendangan nazre johani bermain di bibir.
hehehe..
begitulah sedikit cebisan kisah hari ni..


No comments:

Post a Comment