Sunday, March 16, 2014

Last minit punya cerita: kenangan hari terbuka kolej...

sikit-sikit terkenang...
terkenang je sikit-sikit..
hmmmmmmmm....
hambar..boring je blog
suka hati la...sememangnya aku je yang baca blog ni...hehe
bukan apa...
kadang-kadang...kisah yang tak dikenang apatah lagi dicatat pada lembaran kertas, blog, kulit kambing, daun papyrus dan lain-lain mudah dilupakan. aku dah mengalaminya...sedih..bila buku catatan aku yang penuh dengan artikel yang ditulis semasa kerja koperasi hilang entah ke mana.

kembali kepada tajuk..!!!!
kebetulan hari ni hari terbuka kolej kat Universiti tempat aku belajar.
bila hari terbuka ni yang paling bestnya kalau nak beli makanan tak payah pi jauh-jauh. cuma turun tangga dan order je..tu kalau di kolej kuo lama la. Klu ade persembahan je..aku jenguk ikut tingkap je...tak payah bersesak-sesak kat bawah tu. Yang paling best sekali masa UNIC buat persembahan. aku dan geng tengok ikut tingkat je...tiba-tiba bila habis nasyid ada pulak cabutan nombor bertuah. Aku dah siap dengan nombor kat tangan tapi hati ni rasa memang tak ada harapan nak dapat. Alhamdulillah..tu yang dikatakan rezeki aku..
tiba-tiba UNIC tu sebut nombor aku pulak....banyak kali dia sebut...
122334..aku pun tak ingat no berapa..haha
sila datang ke hadapan dan ambil hadiah...!!!
adeiii...aku dari tingkap menjerit...ada...ada!!...ada.!!
la...orangnya ada di tingkap rumah...mai turun ambil hadiah...hahahaha...
kata UNIC tu...
aku dengan rasa bertuahnya berlari turun tangga pi ambil hadiah...fuhhh..letih...

lagi satu kenangan yang paling tak dapat dilupakan masa hari terbuka ialah kena jadi peserta bidan terjun.
bukan sekali tapi banyak kali. Hehehe
Teringat semasa pertandingan puisi islam. Pihak kolej jemput peserta dari luar..tapi semua peserta yang hadir dari dalam UPSI sendiri. Aku pula dipaksa oleh kawan-kawan untuk masuk pertandingan puisi..
kalau menulis tu ok lagi...ni nak kena jadi usman awang pulak kat pentas...adeiii...
jadi tak jadi kena jugak naik pentas...
puisi pulak dikarang setengah jam sebelum pertandingan...ni baru dikata last minit punya puisi..
hehe..jalan cerita dan lakonan semua dilakukan secara spontan.
cerita sedih kononnya tiba-tiba jadi macam rancangan maharaja lawak kerana lakonan spontan tadi.hehehe
(ada video tapi aku segan nak upload)
akhil hayy(juri pertandingan) pun pecah perut gelak sekali...ni penangan lawak osman la ni...hehe
komen juri lepas tu..
"puisi menarik..cuma lakonan tu mcm raja lawak je..."
"saya rasa macam kat korea pun ada, )sebab muzik latar lakonan tadi theme song winter sonata)"
bila tengok balik video tu...sampai sekarang aku boleh tergelak lagi..

kesimpulan dari cerita ni bukannya cerita lawak tadi.

apabila difikirkan kembali..
kalau tak diepecahkan ruyung manakan dapat sagunya..
kalau tak mencuba manakan dapat hasilnya..
sebelum ni aku memang agak introvert..
berpuisi hanya di alam maya sahaja...
tetapi kini di alam nyata..
terima kasih teman-teman..



                                                                      zaman muda


No comments:

Post a Comment