Friday, November 29, 2013

Hiduplah dengan positif..


Setelah menamatkan pengajian...aku diulit dilema...pekerjaan??
walaupun memegang biasiswa...tetapi waktu untuk menunggu untuk dipostingkan adalah sangat menguji kesabaran diri. Melihat teman-teman lain yang sudah mengajar, bermacam -macam perasaan mengganggu diri ini. Sementara menunggu "ponsting" yang entah bila tarikhnya itu, bermacam-macam pekerjaan yang telah aku buat. Kerja Kontrak, jaga koperasi dan kerja kontrak..kontrak..kontrak..
mungkin sesetengah individu yang memengang ijazah sarjana muda melihat pekerjaan ini dengan sebelah mata. Teruk...letih...kotor... tetapi aku melihat pekerjaan ini suatu yang menarik. Pekerjaan ini mengajar aku erti susahnya untuk mencari duit..mengajar aku supaya berjimat cermat...mengajar aku supaya tidak merendahkan orang lain....
kali ini aku kembali lagi..
ya...dapat kontrak baru..
kasut safety disarung kembali..
baju keselamatan setia menemani..

yeahhhh....

No comments:

Post a Comment